Rozrusznik silnikowy
Rozruszniki silnikowe składają się się z samoczynnego wyłącznika silnikowego i stycznika. Oba łączone są ze sobą bez użycia narzędzi za pomocą wtykanego lub skręcanego (w zależności od producenta i modelu) mechanicznego modułu łączeniowego. Dodatkowo przez wtykany łącznik elektryczny utworzone zostaje okablowanie prądu głównego.
Stosowanie rozruszników silnikowych skraca czas montażu mechanicznego i elektrycznego oraz zmniejsza ilość miejsca potrzebnego na elementy sterowania napędami.
Rozruszniki stycznikowe produkowane są dla obciążeń nie przekraczających prądu 32 A oraz ze standardowymi napięciami sterującymi: 230VAC, 24VDC. Do zastosowań napędowych producenci oferują również układy nawrotne, rozruszników stycznikowych.
Stosowanie rozruszników silnikowych skraca czas montażu mechanicznego i elektrycznego oraz zmniejsza ilość miejsca potrzebnego na elementy sterowania napędami.
Rozruszniki stycznikowe produkowane są dla obciążeń nie przekraczających prądu 32 A oraz ze standardowymi napięciami sterującymi: 230VAC, 24VDC. Do zastosowań napędowych producenci oferują również układy nawrotne, rozruszników stycznikowych.
Zobacz także: Stycznik
Ocena: 3.73/5 opinii: 11