A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Z

Hamulec elektromechaniczny silnika


Niektóre silniki (lub motoreduktory) wyposażone są w hamulec elektromechaniczny. Hamulec ten zbudowany jest ze specjalnych tarcz hamulcowych, układu sprężyn oraz elektromagnesu prądu stałego lub przemiennego. W stanie beznapięciowym sprężyny dociskają tarcze hamulcowe i silnik jest wyhamowany, po podłączeniu napięcia do elektromagnesu hamulec jest zwalniany i silnik jest gotowy do pracy. Prawidłowa współpraca falownika z silnikiem wyposażonym w hamulec elektromechaniczny, polega na połączeniu zasilania elektromagnesu hamulca tuż przed zezwoleniem na pracę falownika. Niektóre falowniki posiadają specjalne przekaźniki do sterowania hamulcem, można też wykorzystać w układzie połączeń dowolnie programowalne przekaźniki falownika lub zewnętrznego sterownika PLC itd...
Ocena: 4.45/5 opinii: 31