Dławik silnikowy
Dławiki silnikowe kompensują prądy pojemnościowe występujące przy długich kablach silnika i napędach grupowych z połączonymi równolegle wieloma silnikami z jednym przemiennikiem.
Stosowanie dławików silnikowych wydłuża czas bezawaryjnej pracy silnika i zmniejszenie jego głośności. Obniżona zostaje również wartość napięcia na zaciskach silnika w przypadku długich połączeń.
Dławik wykonany jest z rdzenia trójfazowego z jedną lub kilkoma szczelinami, na którym umieszczone jest uzwojenie wykonane profilem lub taśmą miedzianą. Końce uzwojenia są wyprowadzone na zaciski śrubowe, końcówki kablowe lub szyny miedziane. Po ustawieniu punktu pracy dławika, całość jest impregnowana w żywicy termoutwardzalnej. Dławiki silnikowe są mocowane do podstawy za pomocą kątowników. Dławiki mogą pracować w pozycji pionowej lub poziomej.
Stosowanie dławików silnikowych wydłuża czas bezawaryjnej pracy silnika i zmniejszenie jego głośności. Obniżona zostaje również wartość napięcia na zaciskach silnika w przypadku długich połączeń.
Dławik wykonany jest z rdzenia trójfazowego z jedną lub kilkoma szczelinami, na którym umieszczone jest uzwojenie wykonane profilem lub taśmą miedzianą. Końce uzwojenia są wyprowadzone na zaciski śrubowe, końcówki kablowe lub szyny miedziane. Po ustawieniu punktu pracy dławika, całość jest impregnowana w żywicy termoutwardzalnej. Dławiki silnikowe są mocowane do podstawy za pomocą kątowników. Dławiki mogą pracować w pozycji pionowej lub poziomej.
Ocena: 4.61/5 opinii: 31